Saturday, 10 September 2011

ku meridui bumi itu..

ku merindui bumi itu..



bumi itu mengajar aku mengenal Allah..

bumi itu mengajar aku mencintai Allah lebih dr segala2 nya

bumi itu mengajar aku mencintai makhluk kerana-Nya

bumi itu mengajar aku cinta selepas Allah dan Rasul adalah cintaku pd ibubapa

bumi itu mengajar aku erti ukhuwah fillah

bumi itu mengajar aku mencintai sahabat kerana-Nya

bumi itu mengajar aku menjadi muslimah sejati

bumi itu mengajar aku menghormati orang lain

bumi itu mengajar aku mecintai akhirat

bumi itu mengajar aku melawan cinta yg berlandaskan nafsu

bumi itu mengajar aku erti pengorbanan

bumi itu mengajar aku erti sebuah perjuangan Islam!

ku merindui bumi itu..

bumi itu..bumi tarbiah um nilam puri..

No comments:

Saturday, 10 September 2011

ku meridui bumi itu..

ku merindui bumi itu..



bumi itu mengajar aku mengenal Allah..

bumi itu mengajar aku mencintai Allah lebih dr segala2 nya

bumi itu mengajar aku mencintai makhluk kerana-Nya

bumi itu mengajar aku cinta selepas Allah dan Rasul adalah cintaku pd ibubapa

bumi itu mengajar aku erti ukhuwah fillah

bumi itu mengajar aku mencintai sahabat kerana-Nya

bumi itu mengajar aku menjadi muslimah sejati

bumi itu mengajar aku menghormati orang lain

bumi itu mengajar aku mecintai akhirat

bumi itu mengajar aku melawan cinta yg berlandaskan nafsu

bumi itu mengajar aku erti pengorbanan

bumi itu mengajar aku erti sebuah perjuangan Islam!

ku merindui bumi itu..

bumi itu..bumi tarbiah um nilam puri..

No comments: